Efekty

W tym miejscu chcielibyśmy podzielić się z Tobą efektami niektórych spośród naszych pacjentów. Przepraszamy, że na razie jest ich niewiele, ale pomysł tej podstrony jest nowy. Za niedługo będzie tutaj więcej przykładów.

1. Efekty redukcji masy ciała

2. Dietetyka kliniczna

3. Wsparcie dietetyczne i fizjoterapeutyczne sportowców

4. Dieta w ciąży

5. Opieka nad dziećmi i nastolatkami

 

1. Efekty redukcji masy ciała

  • Monika zredukowała 17 kg w cztery miesiące!

Monika (23 lata) zgłosiła się do mnie z wagą 88,9 kg przy wzroście 173 cm (BMI 29,7 kg/m2). Monika oprócz studiowania pracuje w restauracji. Nie miała ona zwyczaju jedzenia śniadania, a na uczelni głód zapijała kawą ze słodzonym zabielaczem. W pracy swoją dietę opierała na makaronach z sosami serowymi zjedzonymi w pośpiechu.

Aktywność fizyczna: Monika nie podejmowała żadnej regularnej aktywności fizycznej.

Podjęte działania: redukcyjna dieta z uwzględnieniem ulubionych potraw makaronowych, Monika postanowiła postarać się jeździć na rowerze do pracy.

Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 6,4 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 8,4 kg, po trzech miesiącach 12,6 kg, po czterech miesiącach 16,8 kg.

Efekt: redukcja 16,8 kg masy ciała, spadek tkanki tłuszczowej z 38,8% (nadwaga tkankowa) do 29,7% (w normie), dzięki redukcji 13,1 kg tkanki tłuszczowej,  a spadkowi jedynie 0,9 kg mięśni szkieletowych, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 3 jednostki, poprawa nawodnienia o 6,5%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 9 lat. Monika zauważyła również, że w ogóle nie potrzebuje już pić kawy, ponieważ czuje się zdecydowanie lepiej i ma więcej energii, a poprzez regularne posiłki o dużej objętości, a małej kaloryczności nie czuje się głodna!

  • p. Halinka udowodniła, że w każdym wieku można zdrowo i na stałe redukować (-17 kg)

Pani Halinka (lat 65) zgłosiła się do mnie z wagą 80,2 kg przy wzroście 165 cm (BMI 29,5 kg/m2). Pani Halinka zaobserwowała, że nadwaga przeszkadza jej w wykonywaniu codziennych obowiązków i postanowiła zmniejszyć swój rozmiar pod okiem specjalisty. Pani Halinka cieszy się bardzo dobrym zdrowiem.

Aktywność fizyczna: p. Halinka jest bardzo aktywną osobą, codziennie dużo chodzi na pieszo, korzystając z komunikacji miejskiej dopiero jak jest naprawdę zmęczona.

Podjęte działania: redukcyjny plan żywieniowy eliminujący błędy żywieniowe dotychczas popełnione przez Panią Halinkę

Proces: po miesiącu redukcja 2,7 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 7,9 kg, po sześciu miesiącach łączna redukcja 10,1 kg, po dziewięciu miesiącach łączna redukcja 15,9 kg

Efekt: redukcja 17,1 kg do wagi 63,1 kg (BMI 23,2 kg/m2), zmniejszenie tkanki tłuszczowej o 14,2 kg (z 37,5% do 25,2%), redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 4 jednostki, poprawa nawodnienia o 8,5%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 11 lat!

Stabilizacja: minęło już dwa lata od osiągnięcia powyższego efektu, a waga jest na poziomie 63,0 kg (BMI 23,1 kg/m2), a tkanka tłuszczowa 26,8%. Jak widać efekt jest trwały.

  • Marek chciał mieć więcej energii do zabawy ze swoją małą córeczką (-18,5 kg)

Marek (30 lata) zgłosił się do mnie z wagą 137,3 kg przy wzroście 198 cm (BMI 35,0 kg/m2). Poprzez wprowadzenie zdrowego żywienia Marek chciał zwiększyć swój zasób sił witalnych oraz móc swobodnie (bez zbędnego balastu) opiekować się swoją kilkuletnią córeczką.

Aktywność fizyczna: od jakiegoś czasu Marek często jeździ do pracy na rowerze. W pracy ma również możliwość brania udziału w porannych biegach przełajowych. Do tej pory Marek biegał średnio raz w tygodniu.

Podjęte działania: dieta redukcyjna na poziomie 2450 kcal, zwiększenie częstotliwości biegania do trzech razy w tygodniu.

Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 5,8 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 15,3 kg, po trzech miesiącach 18,5 kg.

Efekt: redukcja 18,5 kg masy ciała, spadek tkanki tłuszczowej z 32% do 25%, dzięki redukcji 14,2 kg tkanki tłuszczowej, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 5 jednostek, spadek mięśni szkieletowych o znikome 0,8 kg, poprawa nawodnienia o 5,4%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 4 lata. Najważniejszym jednak efektem jest to, że Marek już teraz może swobodnie schylać się do swojej małej córeczki oraz ma dużo siły i energii do zabawy ze swoją pociechą!

  • Bartek zredukował 19,4 kg w ciągu 6 miesięcy

Bartek (lat 22) zgłosił się do mnie z wagą 108,8 kg przy wzroście 187 cm, a więc jego BMI wynosiło wtedy 31,1 kg/m2 (BMI powyżej 30 oznacza otyłość). Na śniadanie (5 godzin po wstaniu) Bartek zazwyczaj jadł drożdżówki, ponadto w pracy obowiązywał nawyk częstego zamawiania fast-food’ów na lunch. Jako młody chłopak postanowił, że chce zadbać o siebie i pozbyć się zbędnych kilogramów.

Aktywność fizyczna: Bartek regularnie ćwiczył na siłowni – około 3 treningów w tygodniu

Podjęte działania: dieta redukcyjna wprowadzająca domowe posiłki, plan treningowy z podstawowym założeniem zwiększenia udziału treningów cardio w stosunku do ćwiczeń siłowych (ilość godzin treningowych w tygodniu pozostała ta sama)

Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 7,2 kg, po trzech miesiącach łączna redukcja 13,1 kg, po sześciu miesiącach 19,4 kg

Efekt: redukcja 19,4 kg masy ciała, spadek tkanki tłuszczowej z 29,6% (otyłość tkankowa) do 19,3% (w normie), dzięki redukcji 14,9 kg tkanki tłuszczowej, a spadkowi mięśni szkieletowych o 0,3 kg, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 6 jednostek, poprawa nawodnienia o 8,4%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 11 lat

2. Dietetyka kliniczna

  • regulujemy poziom cukru we krwi i lipidogram

Oto wyniki po miesiącu opieki dietetycznej Just Health:

– cholesterol całkowity 227 mg/dl -> 193 mg/dl
– trójglicerydy 138 mg/dl -> 70 mg/dl
– LDL 147 mg/dl -> 129 mg/dl
– HDL 52 mg/dl -> 50 mg/dl
– glukoza 100 mg/dl -> 82 mg/dl

  • poprawiamy i stabilizujemy poziom cholesterolu we krwi

Porównanie po miesiącu opieki dietetycznej Just Health:

– cholesterol całkowity 250,88 mg/dl -> 212,72 mg/dl
– trójglicerydy 119,00 mg/dl -> 69,00 mg/dl
– LDL 148,32 mg/dl -> 125,20 mg/dl
– HDL 78,76 mg/dl -> 73,72 mg/dl
– odsetek HDL 31,4% -> 34,7%

  • p. Małgosia zredukowała 34 kg będące wynikiem rozwoju choroby Hashimoto, pokonała również potrzebę przyjmowania leków i nie bierze ich

Pani Małgosia (lat 37) zgłosiła się do mnie z wagą 102,4 kg przy wzroście 170 cm (BMI 35,4 kg/m2). Dodatkowo u p. Małgosi zdiagnozowano początkowe stadium choroby Hashimoto. Pani Małgosia postanowiła dietą zatrzymać rozwój choroby oraz chciała zredukować wagę. Na własną rękę rozpoczęła pracę nad sobą zmniejszając kaloryczność swoich posiłków do 1100 – 1200 kcal. Niestety wprowadzone zmiany nie przyniosły żadnych efektów…

Aktywność fizyczna: p. Małgosia ma siedzący tryb życia, jedyną jej aktywnością były spacery z psem

Podjęte działania: dieta z eliminacją produktów nasilających Hashimoto, nasza współpraca polega na konsultacjach on-line, ponieważ p. Małgosia mieszka w Norwegii.

Proces: po czterech tygodniach redukcja 5,6 kg, po 3 miesiącach łączna redukcja 10,1 kg, po sześciu miesiącach 17,8 kg, po roku czasu 24,9 kg, po dwóch latach 34 kg.

Efekt: redukcja 34 kg masy ciała do wagi 68,4 kg (BMI 23,6 kg/m2), zmniejszenie obwodu talii o 27 cm (z 98 cm do 71 cm), a obwód bioder o 22 cm (z 122 cm do 100 cm), a co najważniejsze brak rozwoju Hashimoto, brak potrzeby przyjmowania leków!

3. Wsparcie dietetyczne i fizjoterapeutyczne sportowców

Dotychczas Just Health miało przyjemność współpracować z:

  • Klub Sportowy Dobra Marina – żeglarstwo (klasa Optymist i 420) i windsurfing
  • sezon 2019 Marcin Kleist i Julia Bień – taniec sportowy, obecnie są na 73. pozycji w rankingu World DanceSport Federation
  • sezon 2018 Maja Wróblewska – przygotowanie do sezonu 2018 w kolarstwie szosowym, podczas którego Maja zdobyła m.in. złoto w konkurencji madison i brąz w konkurencji omnium Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży
  • sezon 2016 Edita Mazureviciute – od 2015 reprezentantka Litwy w UCI Track Cycling World Championships, podczas których w 2016 zdobyła 12 miejsce w konkurencji Women’s Points Race
  • sezon 2015/2016 Pogoń ’04 Szczecin – futsal, trzecie miejsce w Futsal Ekstraklasa
  • sezon 2014/2015 SPR Pogoń Baltica Szczecin – piłka ręczna kobiet, szczecinianki zdobyły drugie miejsce w pucharze European Handball Federation’s Challenge Cup
  • 2014 Łukasz Kubot – tenis, zwycięstwo w Austraian Open 2014 (w parze z Robertem Lindstedtem)

Santiago de Compostela zdobyte!

Pani Danusia (55 lat) zwróciła się do mnie z prośbą o pomoc w przygotowaniach do podróży kolarskiej. Pani Danusia wraz z przyjaciółką planowała na rowerach udać się do Santiago de Compostela. Na dwa miesiące przed wyjazdem Panią Danusię dopadła poważna kontuzja kolana. Pani Danusia poddała się zabiegowi ortopedycznemu, ale obawiała się, że w tak krótkim czasie nie zdąży wyleczyć kolana i przywrócić mu pełnej sprawności. Martwiła się również, że poprzez „odpuszczenie sobie” treningów straci wypracowaną kondycję. Najbardziej jednak bała się, że nie uda się jej osiągnąć wymarzonego celu.

Podjęte działania: indywidualnie dobrany plan żywieniowy, odpowiednio skonstruowany kolarski plan treningowy, dwa treningi personalne w tygodniu mające na celu rehabilitację kolana oraz wzmocnienie mięśni nóg i korpusu.

Efekt końcowy: zgodnie z założeniami Pani Danusia samodzielnie przejechała na rowerze Niemcy, Francję oraz Hiszpanie, szczęśliwie i w zdrowiu docierając do Santiago de Compostela! Ogromna satysfakcja i radość! Nic dodać, nic ująć!

4. Dieta w ciąży

  • problem z zajściem w ciążę może tkwić w odżywianiu

Pani Asia (38 lat) zgłosiła się do mnie, ponieważ usilnie lecz bezskutecznie starała się zajść w ciążę. Pani Asia co prawda kilka miesięcy wcześniej zaszła w ciążę, ale niestety poroniła w pierwszym trymestrze. Po miesiącu po poronieniu, postanowiła wprowadzić zmiany w swoim odżywianiu, aby mieć pewność, że jej dieta całkowicie wypełnia zapotrzebowanie na wszystkie składniki.

Podjęte działania: indywidualnie dobrana dieta przygotowująca organizm do zajścia i utrzymania ciąży, zalecenia regularnej aktywności fizycznej w formie długich spacerów po lesie i w parku.

Efekt: po trzech miesiącach Pani Asia szczęśliwie zaszła w ciążę. Obecnie jest w drugim trymestrze, a maleństwo rozwija się prawidłowo. Pani Asia kilka razy w tygodniu spaceruje, jej dieta dostarcza przyszłej mamie i dziecku komplet makro- i mikroskładników, a odpowiednio dobrana kaloryczność zapewnia niewielki i kontrolowany przyrost wagi. Obecnie cierpliwie czekamy na przyjście na świat nowego podopiecznego Just Health

5. Opieka nad dziećmi i nastolatkami

  • Gabi wreszcie podoba się sobie i więcej się rusza

Gabi (11 lat) zgłosiła się do mnie, ponieważ chciała się zdrowo i smacznie odżywiać, a jednocześnie poprawić sylwetkę. Jako nastolatka zaczęła mieć problemy z akceptacją siebie, a więc chciała zdobyć pewność siebie i podobać się sobie.

Aktywność fizyczna: Gabi chodziła raz w tygodniu na basen w ramach szkolnego w-f

Podjęte działania: zróżnicowana i ciekawa dieta, Gabi rozpoczęła jeden trening funkcjonalny tygodniowo połączony z dodatkowym basenem

Efekt: po 2,5 miesiąca redukcja 2,65 kg masy ciała (BMI -1,09 kg/m2) osiągając tym samym normę BMI dla danego wieku, spalenie 2,79 kg tkanki tłuszczowej (- 3,6%, – 1,0 kg/m2),  zmniejszenie okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 200 ml, redukcja jedynie 0,3 kg masy mięśniowej, poprawa nawodnienia o 2,6%.  Obecnie Gabi ma energię w szkole, może się skupić na lekcjach, ma ochotę przychodzić na treningi biegowe i na basenie, no i oczywiście podoba się sobie, ponieważ jest piękną, szczupłą, wysoką nastolatką!

  • Maks zaczął się szybciej uczyć i stał się sprawny fizycznie