Efekty

W tym miejscu chcielibyśmy podzielić się z Tobą efektami niektórych spośród naszych pacjentów.

1. Efekty redukcji masy ciała

2. Dietetyka kliniczna

3. Wsparcie dietetyczne i fizjoterapeutyczne sportowców

4. Dieta w ciąży

5. Opieka nad dziećmi i nastolatkami

 

1. Efekty redukcji masy ciała

 

Basia świeci przykładem pięknej redukcji dużej ilości kilogramów (18,6 kg w 4 miesiące)

Basia zgłosiła się do mnie z wagą 102,2 kg (BMI 35,4 kg/m2). Z wcześniejszych doświadczeń Basia wiedziała, że potrafi schudnąć. Potrzebowała natomiast wsparcia, stałych kontroli oraz edukacji żywieniowej, aby tym razem redukcja była długotrwała. Problemem w diecie wcale nie były tradycyjne schabowe (ponieważ Basia w ogólnie nie je mięsa), ale za to nieprawidłowy dobór makroskładników, jak i brak motywacji, aby przygotowywać domowe posiłki oraz przedkładanie pracy ponad własne zdrowie. Jednak nadszedł ten czas, kiedy Basia postanowiła zadbać o siebie!

Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 7 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 11,85 kg, po trzech miesiącach 14,7 kg.

Efekt po czterech miesiącach: redukcja 18,6 kg, spadek tkanki tłuszczowej z 46,8% do 39,3%, dzięki redukcji 15 kg tkanki tłuszczowej, a spadkowi jedynie 3 kg mięśni szkieletowych, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 0,9 l, poprawa nawodnienia o 4,9%. Jednak co najważniejsze Basia promienieje pięknem i energią – moc witamin rozświetla jej twarz!
Oczywiście to jeszcze nie koniec – pracujemy dalej.

p. Grzesiu działa ekspresowo (w ciągu 6 miesięcy 35,8 kg)

Pan Grzesiu zgłosił się do mnie z wagą 133,5 kg przy wzroście 182 cm (BMI 40,08 kg/m2). Pan Grzesiu ma co prawda umiarkowany ruch w pracy, trenował raz w tygodniu (90 minut), jednak w ciągu dnia żywił się głównie kupując fast-foody na stacjach benzynowych. Jadł mało, ale nisko jakościowo. Zastosowaliśmy dietę redukcyjną z uwzględnieniem małych możliwości spokojnego zjedzenia posiłku w pracy oraz niechęci do ryb.

Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 7,85 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 18,9 kg, po trzech miesiącach 29,3 kg.

Efekt po sześciu miesiącach: redukcja 38,45 kg, spadek tkanki tłuszczowej z 39,9% do 20,6%, dzięki redukcji 33,64 kg tkanki tłuszczowej, a spadkowi jedynie 5,5 kg mięśni szkieletowych, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 6,84 l, poprawa nawodnienia o 12,88%. Teraz to jest po prostu inny człowiek! Wygląda na dużo młodszego, zdecydowanie mniej się męczy codziennymi czynnościami, czuje się świetnie, ma mnóstwo energii (zaczyna ćwiczyć na siłowni, aby poprawić wygląd skóry), chce działać, chce żyć! Brawo!

Marek chciał zrzucić 10 kg i to zrobił, ponieważ odrzucił wymówki braku czasu

Dużo pracy?! Nienormowany czas pracy?! Non-stop praca przez kilkanaście godzin?! Ze wszystkim można sobie poradzić – jeśli tylko się CHCE.
Redukcja pełnych 10 kg tuż, tuż, ale przy tych wynikach podstawowo jest piękna proporcja zredukowanej tkanki tłuszczowej do mięśniowej! Dzięki temu tkanka tłuszczowa już jest w normie, tkanka okołonarządowa również.

Efekt: redukcja 8,9 kg (- 2,63 kg/m2) z czego 8,5 kg tkanki tłuszczowej, a masy mięśniowej jedynie 0,76 kg. Zmniejszenie tkanki tłuszczowej okołonarządowej o połowę (-1,4 l). Poprawa nawodnienia o 5%. Nic, tylko gratulować!

 

Monika zredukowała 17 kg w cztery miesiące

Monika (23 lata) zgłosiła się do mnie z wagą 88,9 kg przy wzroście 173 cm (BMI 29,7 kg/m2). Monika oprócz studiowania pracuje w restauracji. Nie miała ona zwyczaju jedzenia śniadania, a na uczelni głód zapijała kawą ze słodzonym zabielaczem. W pracy swoją dietę opierała na makaronach z sosami serowymi zjedzonymi w pośpiechu. Monika nie podejmowała żadnej regularnej aktywności fizycznej, ale wraz z włączeniem planu żywieniowego uwzględniającego ulubione potrawy makaronowe  postanowiła postarać się jeździć na rowerze do pracy.

Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 6,4 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 8,4 kg, po trzech miesiącach 12,6 kg, po czterech miesiącach 16,8 kg.

Efekt: redukcja 16,8 kg masy ciała, spadek tkanki tłuszczowej z 38,8% (nadwaga tkankowa) do 29,7% (w normie), dzięki redukcji 13,1 kg tkanki tłuszczowej,  a spadkowi jedynie 0,9 kg mięśni szkieletowych, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 3 jednostki, poprawa nawodnienia o 6,5%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 9 lat. Monika zauważyła również, że w ogóle nie potrzebuje już pić kawy, ponieważ czuje się zdecydowanie lepiej i ma więcej energii, a poprzez regularne posiłki o dużej objętości, a małej kaloryczności nie czuje się głodna!

 

p. Halinka udowodniła, że w każdym wieku można zdrowo i na stałe redukować (-17 kg)

Pani Halinka (lat 65) zgłosiła się do mnie z wagą 80,2 kg przy wzroście 165 cm (BMI 29,5 kg/m2). Pani Halinka zaobserwowała, że nadwaga przeszkadza jej w wykonywaniu codziennych obowiązków i postanowiła zmniejszyć swój rozmiar pod okiem specjalisty. Pani Halinka cieszy się bardzo dobrym zdrowiem, ponadto jest bardzo aktywną osobą, codziennie dużo chodzi na pieszo, korzystając z komunikacji miejskiej dopiero jak jest naprawdę zmęczona.

Proces: po miesiącu redukcja 2,7 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 7,9 kg, po sześciu miesiącach łączna redukcja 10,1 kg, po dziewięciu miesiącach łączna redukcja 15,9 kg

Efekt: redukcja 17,1 kg do wagi 63,1 kg (BMI 23,2 kg/m2), zmniejszenie tkanki tłuszczowej o 14,2 kg (z 37,5% do 25,2%), redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 4 jednostki, poprawa nawodnienia o 8,5%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 11 lat!

Stabilizacja: minęło już dwa lata od osiągnięcia powyższego efektu, a waga jest na poziomie 63,0 kg (BMI 23,1 kg/m2), a tkanka tłuszczowa 26,8%. Jak widać efekt jest trwały.

 

Marek chciał mieć więcej energii do zabawy ze swoją małą córeczką (-18,5 kg)

Marek (30 lata) zgłosił się do mnie z wagą 137,3 kg przy wzroście 198 cm (BMI 35,0 kg/m2). Poprzez wprowadzenie zdrowego żywienia Marek chciał zwiększyć swój zasób sił witalnych oraz móc swobodnie (bez zbędnego balastu) opiekować się swoją kilkuletnią córeczką.

Aktywność fizyczna: od jakiegoś czasu Marek często jeździ do pracy na rowerze. W pracy ma również możliwość brania udziału w porannych biegach przełajowych. Do tej pory Marek biegał średnio raz w tygodniu.
Podjęte działania: dieta redukcyjna na poziomie 2450 kcal, zwiększenie częstotliwości biegania do trzech razy w tygodniu.
Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 5,8 kg, po dwóch miesiącach łączna redukcja 15,3 kg, po trzech miesiącach 18,5 kg.

Efekt: redukcja 18,5 kg masy ciała, spadek tkanki tłuszczowej z 32% do 25%, dzięki redukcji 14,2 kg tkanki tłuszczowej, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 5 jednostek, spadek mięśni szkieletowych o znikome 0,8 kg, poprawa nawodnienia o 5,4%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 4 lata. Najważniejszym jednak efektem jest to, że Marek już teraz może swobodnie schylać się do swojej małej córeczki oraz ma dużo siły i energii do zabawy ze swoją pociechą!

 

Bartek zredukował 19,4 kg w ciągu 6 miesięcy

Bartek (lat 22) zgłosił się do mnie z wagą 108,8 kg przy wzroście 187 cm, a więc jego BMI wynosiło wtedy 31,1 kg/m2 (BMI powyżej 30 oznacza otyłość). Na śniadanie (5 godzin po wstaniu) Bartek zazwyczaj jadł drożdżówki, ponadto w pracy obowiązywał nawyk częstego zamawiania fast-food’ów na lunch. Jako młody chłopak postanowił, że chce zadbać o siebie i pozbyć się zbędnych kilogramów. Bartek do tej pory regularnie ćwiczył na siłowni – około 3 treningów w tygodniu. Wprowadzona została dieta redukcyjna z domowymi posiłkami, plan treningowy z podstawowym założeniem zwiększenia udziału treningów cardio w stosunku do ćwiczeń siłowych (ilość godzin treningowych w tygodniu pozostała ta sama).

Proces: po pierwszym miesiącu redukcja 7,2 kg, po trzech miesiącach łączna redukcja 13,1 kg, po sześciu miesiącach 19,4 kg.

Efekt: redukcja 19,4 kg masy ciała, spadek tkanki tłuszczowej z 29,6% (otyłość tkankowa) do 19,3% (w normie), dzięki redukcji 14,9 kg tkanki tłuszczowej, a spadkowi mięśni szkieletowych o 0,3 kg, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 6 jednostek, poprawa nawodnienia o 8,4%, zmniejszenie wieku metabolicznego o 11 lat.

 

2. Dietetyka kliniczna

regulujemy poziom cukru we krwi i lipidogram

Oto wyniki po miesiącu opieki dietetycznej Just Health:

– cholesterol całkowity 227 mg/dl -> 193 mg/dl
– trójglicerydy 138 mg/dl -> 70 mg/dl
– LDL 147 mg/dl -> 129 mg/dl
– HDL 52 mg/dl -> 50 mg/dl
– glukoza 100 mg/dl -> 82 mg/dl

 

poprawiamy i stabilizujemy poziom cholesterolu we krwi

Porównanie po miesiącu opieki dietetycznej Just Health:

– cholesterol całkowity 250,88 mg/dl -> 212,72 mg/dl
– trójglicerydy 119,00 mg/dl -> 69,00 mg/dl
– LDL 148,32 mg/dl -> 125,20 mg/dl
– HDL 78,76 mg/dl -> 73,72 mg/dl
– odsetek HDL 31,4% -> 34,7%

 

wielokrotnie wraz z wiekiem nagromadza się wiele problemów zdrowotnych: otyłość, cukrzyca, wysoki cholesterol, refluks, zgaga, niedoczynność tarczycy, problemy ze stawami – ale wszystko da się pokonać, jeżeli tylko się chce!

p. Ela zgłosiła się do mnie nie tylko, aby zredukować nadmierną masę ciała, ale również po to aby uregulować mocno skaczący poziom cukru we krwi oraz uwzględnić całą listę zaburzeń metabolicznych. Problemy z wagą zaczęły się ponad 30 lat temu przy okazji wystąpienia zaburzeń hormonalnych, a więc nie były to „świeże”, łatwe do zrzucenia kilogramy. Jednak Pani Ela podjęła wyzwanie i postanowiła rzetelnie słuchać się moich zaleceń.

Aktywność fizyczna: jedna aktywnością fizyczną podejmowaną przez Panią Elę były i są póki co spokojne spacery
Proces: po miesiącu redukcja 5,45 kg, po dwóch miesiącach łącznie – 7,05 kg

Efekt po czterech miesiącach: redukcja 9,7 kg, spadek tkanki tłuszczowej z 47% do 39%, dzięki redukcji 9,24 kg tkanki tłuszczowej, a spadkowi jedynie 1 kg mięśni szkieletowych, redukcja okołonarządowej tkanki tłuszczowej o litr, poprawa nawodnienia o 5,2%.  Co najważniejsze refluks oraz zgaga całkowicie ustąpiły, profil lipidowy prezentuje się zdecydowanie lepiej, a poziom cukru we krwi jest ustabilizowany.  Pani Ela czuje się świetnie, lekko, ale podstawowo zdrowo. Co nie oznacza, że skończyłyśmy pracę! O nie! Dopiero zeszłyśmy z koloru czerwonego na wynikach na pomarańczowy, a naszym celem jest zieleń, czyli norma.

p. Lidia odczuła ogromną ulgę uwalniając się od zaparć

Pani Lidia początkowo (w maju) spotkała się ze mną, aby dowiedzieć się co BĘDZIE MOGŁA zdziałać względem diety PO badaniu (kolanoskopii), które zaplanowane było na październik (czyli za cztery miesiące). Udało mi się wytłumaczyć Pani Lidii, że „nie ma na co czekać – trzeba TERAZ działać”! Po trzech miesiącach opieki dietetycznej Pani Lidia w pełni zrozumiała moje słowa.

Początkowe problemy z bardzo mocno uciążliwymi bólami brzucha, wzdęciami i ogromnym zaparciami, zdecydowanie uległy poprawie. Wzdęcia i bóle odpowiednim żywieniem przegoniłyśmy całkowicie! Póki co pozostały jedynie małe zaparcia. Jednak Pani Lidia jest bardzo wdzięczna za pomoc oraz jak sama przyznaje podstawowo za edukację żywieniową. Teraz już wie co źle robiła i wie dlaczego powinna zwrócić uwagę na pewne elementy w swojej diecie. Teraz to po prostu rozumie, a więc z ochotą wdraża w swoje życie. Sama się przyznaje, że głupotą byłoby czekać do października… Zyskała trzy miesiące lepszego samopoczucia, braku bólu i poczucia lekkości!

Ponadto wypracowałyśmy całkiem niezłą poprawę składu ciała:
– minus 7,5 kg masy ciała (BMI: – 2,67 kg/m2),
– minus 6,06 kg tkanki tłuszczowej (- 5,5%),
– minus 0,5 l okołonarządowej tkanki tłuszczowej,
– minus 11 cm z obwodu talii.
Gratulację!

p. Zdzisław zapanował nad trzustką poprzez zmniejszenie jej otłuszczenia

Czasami problemem nie są kilogramy, a zdrowie oraz otłuszczone organy. Czy można przy niewielkiej ilości zgubionych kilogramów zmniejszyć otłuszczenie organów wewnętrznych?
Pewnie, że tak! Doskonałym przykładem jest Pan Zdzisław (65 lat). Początkowa waga Pana Zdzisława jak najbardziej mieściła się w normie (77,15 kg, BMI 23,3 kg/m2). Jednak okołonarządowa tkanka tłuszczowa była na podwyższonym poziomie (2,3 l), tkanka tłuszczowa była na poziomie 18,4%. Ponadto Pan Zdzisław miał duże problemy z trzustką oraz perystaltyką jelit. Po niecałych trzech miesiącach pracy nad żywieniem osiągnęliśmy zdecydowanie lepsze efekty: okołonarządowa tkanka tłuszczowa w normie 1,8 l (- 0,5 l), a tkanka tłuszczowa wynosiła 12% (- 6,6%). To wszystko przy jednoczesnej redukcji masy ciała o jedyne 0,5 kg. Problemy zdrowotne również uległy zdecydowanej poprawie, a główne dolegliwości i objawy chorób zmniejszyły się.

 

p. Małgosia zredukowała 34 kg będące wynikiem rozwoju choroby Hashimoto, pokonała również potrzebę przyjmowania leków i nie bierze ich

Pani Małgosia (lat 37) zgłosiła się do mnie z wagą 102,4 kg przy wzroście 170 cm (BMI 35,4 kg/m2). Dodatkowo u p. Małgosi zdiagnozowano początkowe stadium choroby Hashimoto. Pani Małgosia postanowiła dietą zatrzymać rozwój choroby oraz chciała zredukować wagę. Na własną rękę rozpoczęła pracę nad sobą zmniejszając kaloryczność swoich posiłków do 1100 – 1200 kcal. Niestety wprowadzone zmiany nie przyniosły żadnych efektów… P. Małgosia ma siedzący tryb życia, jedyną jej aktywnością były spacery z psem. Wprowadziłyśmy dietę z eliminacją produktów nasilających Hashimoto, nasza współpraca polega na konsultacjach on-line, ponieważ p. Małgosia mieszka w Norwegii.

Proces: po czterech tygodniach redukcja 5,6 kg, po 3 miesiącach łączna redukcja 10,1 kg, po sześciu miesiącach 17,8 kg, po roku czasu 24,9 kg, po dwóch latach 34 kg.

Efekt: redukcja 34 kg masy ciała do wagi 68,4 kg (BMI 23,6 kg/m2), zmniejszenie obwodu talii o 27 cm (z 98 cm do 71 cm), a obwód bioder o 22 cm (z 122 cm do 100 cm), a co najważniejsze brak rozwoju Hashimoto, brak potrzeby przyjmowania leków!

 

p. Michał ze zdiagnozowanym IBS wrócił do dobrego samopoczucia i uczucia lekkości oraz swobody 

Czasami kilogramy nie stanowią żadnego problemu, ale za to zdrowie szwankuje… W tym przypadku problemem zdrowotnym jest zespół jelita drażliwego. Ciężko pokazać na wykresach najważniejsze efekty zastosowanej diety, ponieważ tymi efektami jest lepsze samopoczucie, eliminacja wzdęć, brak szybkiego męczenia się oraz możliwość powrotu do aktywności fizycznej. Takie właśnie efekty osiągnął Pan Michał po dwóch miesiącach zastosowania się do zaleceń żywieniowych.

Niemniej jednak pozytywne zmiany również możecie zaobserwować na wynikach analizy składu ciała. Przy redukcji jedynie 4 kg masy ciała, Pan Michał zmniejszył poziom tkanki tłuszczowej o 5,3% (5 kg), ale co najważniejsze okołonarządowa tkanka tłuszczowa została zredukowana z 1,3 l do 0,7 l (- 0,6 l), a obwód talii o 4 cm. Jednocześnie pomalutku wdrażając aktywność fizyczną masa mięśniowa została całkowicie zachowana, a nawet leciutko poszła w górę.

Brawo! Nie pozostaje nic innego, jak dalej kontynuować żywienie dostosowane do jednostki chorobowej oraz cieszenie się dobrym samopoczuciem!

 

3. Wsparcie dietetyczne i fizjoterapeutyczne sportowców

Dotychczas Just Health miało przyjemność współpracować z:

  • Klub Sportowy Dobra Marina – żeglarstwo (klasa Optymist i 420) i windsurfing
  • sezon 2019 Marcin Kleist i Julia Bień – taniec sportowy, obecnie są na 73. pozycji w rankingu World DanceSport Federation
  • sezon 2018 Maja Wróblewska – przygotowanie do sezonu 2018 w kolarstwie szosowym, podczas którego Maja zdobyła m.in. złoto w konkurencji madison i brąz w konkurencji omnium Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży
  • sezon 2016 Edita Mazureviciute – od 2015 reprezentantka Litwy w UCI Track Cycling World Championships, podczas których w 2016 zdobyła 12 miejsce w konkurencji Women’s Points Race
  • sezon 2015/2016 Pogoń ’04 Szczecin – futsal, trzecie miejsce w Futsal Ekstraklasa
  • sezon 2014/2015 SPR Pogoń Baltica Szczecin – piłka ręczna kobiet, szczecinianki zdobyły drugie miejsce w pucharze European Handball Federation’s Challenge Cup
  • 2014 Łukasz Kubot – tenis, zwycięstwo w Austraian Open 2014 (w parze z Robertem Lindstedtem)

 

Santiago de Compostela zdobyte!

Pani Danusia (55 lat) zwróciła się do mnie z prośbą o pomoc w przygotowaniach do podróży kolarskiej. Pani Danusia wraz z przyjaciółką planowała na rowerach udać się do Santiago de Compostela. Na dwa miesiące przed wyjazdem Panią Danusię dopadła poważna kontuzja kolana. Pani Danusia poddała się zabiegowi ortopedycznemu, ale obawiała się, że w tak krótkim czasie nie zdąży wyleczyć kolana i przywrócić mu pełnej sprawności. Martwiła się również, że poprzez „odpuszczenie sobie” treningów straci wypracowaną kondycję. Najbardziej jednak bała się, że nie uda się jej osiągnąć wymarzonego celu.

Podjęte działania: indywidualnie dobrany plan żywieniowy, odpowiednio skonstruowany kolarski plan treningowy, dwa treningi personalne w tygodniu mające na celu rehabilitację kolana oraz wzmocnienie mięśni nóg i korpusu.

Efekt końcowy: zgodnie z założeniami Pani Danusia samodzielnie przejechała na rowerze Niemcy, Francję oraz Hiszpanie, szczęśliwie i w zdrowiu docierając do Santiago de Compostela! Ogromna satysfakcja i radość! Nic dodać, nic ująć!

 

4. Dieta w ciąży

problem z zajściem w ciążę może tkwić w odżywianiu

Pani Asia (38 lat) zgłosiła się do mnie, ponieważ usilnie lecz bezskutecznie starała się zajść w ciążę. Pani Asia co prawda kilka miesięcy wcześniej zaszła w ciążę, ale niestety poroniła w pierwszym trymestrze. Po miesiącu po poronieniu, postanowiła wprowadzić zmiany w swoim odżywianiu, aby mieć pewność, że jej dieta całkowicie wypełnia zapotrzebowanie na wszystkie składniki.

Podjęte działania: indywidualnie dobrana dieta przygotowująca organizm do zajścia i utrzymania ciąży, zalecenia regularnej aktywności fizycznej w formie długich spacerów po lesie i w parku.

Efekt: po trzech miesiącach Pani Asia szczęśliwie zaszła w ciążę. Obecnie jest w drugim trymestrze, a maleństwo rozwija się prawidłowo. Pani Asia kilka razy w tygodniu spaceruje, jej dieta dostarcza przyszłej mamie i dziecku komplet makro- i mikroskładników, a odpowiednio dobrana kaloryczność zapewnia niewielki i kontrolowany przyrost wagi. Obecnie cierpliwie czekamy na przyjście na świat nowego podopiecznego Just Health.

 

5. Opieka nad dziećmi i nastolatkami

Gabi wreszcie podoba się sobie i więcej się rusza

Gabi (11 lat) zgłosiła się do mnie, ponieważ chciała się zdrowo i smacznie odżywiać, a jednocześnie poprawić sylwetkę. Jako nastolatka zaczęła mieć problemy z akceptacją siebie, a więc chciała zdobyć pewność siebie i podobać się sobie. Gabi chodziła raz w tygodniu na basen w ramach szkolnego w-f.

Podjęte działania: zróżnicowana i ciekawa dieta, Gabi rozpoczęła jeden trening funkcjonalny tygodniowo połączony z dodatkowym basenem

Efekt: po 2,5 miesiąca redukcja 2,65 kg masy ciała (BMI -1,09 kg/m2) osiągając tym samym normę BMI dla danego wieku, spalenie 2,79 kg tkanki tłuszczowej (- 3,6%, – 1,0 kg/m2),  zmniejszenie okołonarządowej tkanki tłuszczowej o 200 ml, redukcja jedynie 0,3 kg masy mięśniowej, poprawa nawodnienia o 2,6%.  Obecnie Gabi ma energię w szkole, może się skupić na lekcjach, ma ochotę przychodzić na treningi biegowe i na basenie, no i oczywiście podoba się sobie, ponieważ jest piękną, szczupłą, wysoką nastolatką!

 

  • Maks zaczął się szybciej uczyć i stał się sprawny fizycznie